Django de la Poppavati

Django de la Poppavati
All rights reserved © Django de la Poppavati

sunnuntai 11. elokuuta 2013

"Tuonen hämär"


Kasteen hämär' iltaan luo,
koht sanan tuulest' mulle tuo -

"Oi, ota venho - purtees käy,
tää kutsu antaa matkaas näyn " -

Saa taivas loistaa tähtein vöin,
kuin matkaa valoon ikävöin -

tuot pohjantähtee seuraan nyt,
luo sun koht saavun - pysähdyn -

Näin rannan auer sakenee,
jo Luojain sana lähenee -

Se levon lauhan sieluun saa,
on tähän hyvä nukahtaa -


Yötaivas laulaa - tunnen sen,
mä sisälläin, kuin sydämen -

Se uneen kutsuu - aamuun päin,
jo vie mun matkaa lepoon näin -

Saan sanan - kutsun unihin,
mun sieluin lepoo kaipaakin -

Koht aamu uus tuo voimat taas
ja liitoin kestää mitä vaan...


Uus aamuin koittaa taas,
Saa sieluin hehkumaan -

Ei kalmankukka haudallain 
mua lannistumaan saa...



© Django de la Poppavati 2013

© Music and song Pasi Hoteila
© Lyrics and graphic Ismo Funke