Django de la Poppavati

Django de la Poppavati
All rights reserved © Django de la Poppavati

lauantai 21. tammikuuta 2017

"Loputon polku"





Siel synnyit laulusi alussa,
vain sävel sielusi jyvässä -

Sait evääkses kohtalos’,
maan ääriin taakaksi, onneton -

On polku elon loputon,
kaik askeleet vain tuonen tuo -

Tuo mutkain takaa kiusaa vain
ja painolastii sieluun ain -

Kaikkeuden tuuletkin vainoo
vain mua,
Kun etsin mä sfääreistä
valoksi sua -

Oon tomuna taivaan ja
vetenä maan -
jos joskus mä
lunastaa rauhani saan -


Niin paljon tuhoo kuolemaa
tää taival kantaa päällä maan –

Niin kiitän mä nyt siitä vaan
jos lähtee rauhas täält´ mä saan -

Muistoks otan hahmos sun,
mä kuvajaises’ mukaan kun -

tää mainen maja hajoo mun
ja tuulten henget huokaa vaan -

Kaikkeuden tuuletkin vainoo
vain mua,
Kun etsin mä sfääreistä
valoksi sua -

Oon tomuna taivaan ja
vetenä maan -
jos joskus mä
lunastaa rauhani saan...




© Django de la Poppavati 2017

© Composition and song Pasi Hoteila
© Lyrics Ismo Funke